

Tempo, mod & slumpmässig rollindelning
Om programmet
Vad är ett lagom tempo i klassrummet? Ett dilemma i dagens undervisning är att mycket ska läras ut på kort tid. Hur hinner man med? En del elever har behov av extra stöd, mindre grupper och ett lugnare tempo. Hur kan sådan undervisning bli effektiv? Dr John coachar i studion Anna Oldner Bengtsson, som bland annat undervisar i mediekunskap och svenska på Rudbeck, gymnasiet i Sollentuna, och Kerstin Pirard, specialpedagog vid Runbyskolan i Upplands Väsby. Dessutom får studiopubliken, studenter från lärarutbildningen i Uppsala, agera försökskaniner för en av Dr Johns undervisningsmetoder; slumpmässig rollindelning.
- Ämnesord:
- Elever med särskilda behov, Lärarrollen, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Specialundervisning, Undervisning
- Produktionsår
- 2006
- Talat språk
- Svenska
- Undertexter
- Svenska
- Programledare
- John Steinberg
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Lärarfortbildning
- Skolämne:
- Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Lärarroll och ledarskap, Specialpedagogik
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial