series

Dr John

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Lärarroll och ledarskap

Programbild

Detta program finns tillgängligt under UR Access!

Läs mer om UR Access och hur du tar del av programmet

Tempo, mod & slumpmässig rollindelning

Om programmet

Vad är ett lagom tempo i klassrummet? Ett dilemma i dagens undervisning är att mycket ska läras ut på kort tid. Hur hinner man med? En del elever har behov av extra stöd, mindre grupper och ett lugnare tempo. Hur kan sådan undervisning bli effektiv? Dr John coachar i studion Anna Oldner Bengtsson, som bland annat undervisar i mediekunskap och svenska på Rudbeck, gymnasiet i Sollentuna, och Kerstin Pirard, specialpedagog vid Runbyskolan i Upplands Väsby. Dessutom får studiopubliken, studenter från lärarutbildningen i Uppsala, agera försökskaniner för en av Dr Johns undervisningsmetoder; slumpmässig rollindelning.

Ämnesord:
Elever med särskilda behov, Lärarrollen, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Specialundervisning, Undervisning
Produktionsår
2006
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Programledare
John Steinberg

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Lärarroll och ledarskap, Specialpedagogik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program