series

Leka livet

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Förskolepedagogik

Programbild

Detta program finns tillgängligt under UR Access!

Läs mer om UR Access och hur du tar del av programmet

Lek som oroar

Om programmet

Alla kan leka, men många barn som kommer till förskolan saknar erfarenhet av samspel. Barn är olika och en del leker helst ensamma medan andra vill leka tillsammans. Hur kan pedagoger hjälpa barnen att finna lekro och få ett fungerande samspel? Och hur ska de agera när leken störs av maktspel och vissa barn lämnas utanför? Vi följer psykologen Margareta Öhmans arbete på Äppelgårdens förskola i Hässelby. Genom samtal hjälper hon pedagogerna att se sin egen roll och att hitta en balans mellan att inte störa leken och att lotsa den vidare.

Ämnesord:
Förskolepedagogik, Lek, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning
Produktionsår
2009
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Förskolepedagogik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program