series

UR-val - på lätt svenska

GymnasieskolaHistoria
Programbild

Barnens århundrade, 1930-tal

Detta program finns tillgängligt under UR Access! Läs mer om UR Access och hur du tar del av programmet.

Om programmet

Med hjälp av arkivfilmer berättas hur man levde och om viktiga händelser under 1930-talet. Ulf Stark berättar om Karl-Erik vars pappa är frisör och kan skapa de mest hårresande frisyrer. Han var duktig. Och det är alla andra i familjen också - till och med hunden. Men vad ska det bli av Karl-Erik? Pappa är lite bekymrad. Då bestämmer sig Karl-Erik för att bli filmstjärna!

Ämnesord:
1930-talet, Historia, Kulturhistoria, Sverige, Sveriges historia
Produktionsår
2008
Talat språk
Svenska, Lätt svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Gymnasieskola

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial