series

UR Samtiden - Ekonomi - inte bara pengar

• Högskola

Programbild

Vi påverkas mer av förlust än av vinst

Om programmet

En skicklig säljare kan med enkla knep styra oss dit han eller hon vill. Det kan räcka att vända på några få ord. Det säger Richard Wahlund, professor i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm. Han menar att vi alltid väljer att se en vinst om vi kan, eftersom motviljan mot förlust är svår att övervinna. Föredraget avslutas med ett samtal med deltagarna på Vetenskapsrådets kvartalsseminarium om ekonomi, lett av Arne Jarrick, Vetenskapsrådet.

Ämnesord:
Företagsekonomi, Konsumentpsykologi, Marknadsföring
Produktionsår
2011
Talat språk
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Hem- och konsumentkunskap, Ekonomi och konsumtion

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program