Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Ekonomi - inte bara pengar

• Högskola

Programbild
Programmet är ej tillgängligt på urplay.se

Vi påverkas mer av förlust än av vinst

En skicklig säljare kan med enkla knep styra oss dit han eller hon vill. Det kan räcka att vända på några få ord. Det säger Richard Wahlund, professor i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm. Han menar att vi alltid väljer att se en vinst om vi kan, eftersom motviljan mot förlust är svår att övervinna. Föredraget avslutas med ett samtal med deltagarna på Vetenskapsrådets kvartalsseminarium om ekonomi, lett av Arne Jarrick, Vetenskapsrådet.

Om programmet

Ämnesord:

Företagsekonomi, Konsumentpsykologi, Marknadsföring

Produktionsår:

2011

Talat språk:

Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Högskola

Skolämne:

Hem- och konsumentkunskap, Ekonomi och konsumtion

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program