Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Nervkittlande inlärning

• Högskola

Programbild

I fokus: En konstnär med halv hjärna

Hjärnans formbarhet kan används för att vi ska lära oss "omöjligheter" - det är Nico ett exempel på. När han var tre år opererades halva hans hjärna bort och alla var överens om att Nico efter operationen inte skulle ha några visuella färdigheter alls - men så blev det inte. Professor Kurt Fischer och forskaren Christina Hinton, båda från Harvard Graduate School of Education, berättar hur hjärnforskningen ger ny kunskap om inlärning.

Om programmet

Ämnesord:

Hjärna, Inlärning, Kognitiv psykologi, Psykologi

Produktionsår:

2011

Undertexter:

Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Högskola

Skolämne:

Biologi, Kropp och hälsa, Pedagogiska frågor

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program