series

Idéfabriken

• Gymnasieskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Detta program finns tillgängligt under UR Access!

Läs mer om UR Access och hur du tar del av programmet

Affärsidén

Om programmet

Dag ett. Går det att gå från noll till succéföretag på sex dagar? Sveriges unga affärstalanger ges en chans att jobba sida vid sida med de bästa och mest framgångsrika experterna i Sverige. Tillsammans ska de under en vecka utveckla en idé, från tanke till färdigt företag. Nio deltagare kommer att sporras och bedömas av en jury som består av Martin Anderlind, vd för Itrim; Maria Millquist Englundh, vd på pr-byrån Spoilconcept och Mikael Söderlindh, vd på Happy Socks. Varje dag i Idéfabriken bjuder dessutom på en expertcoach som ska hjälpa deltagarna att förverkliga drömmen om att starta ett framgångsrikt företag. Och för att lyckas finns det en hel del för deltagarna att lära. Finns det några knep att ta till när det känns som man helt har kört fast med sin idé? Vem är det egentligen som ska köpa den här varan eller tjänsten? Hur gör man en budget som är hållbar och hur ska jag marknadsföra min vara för att verkligen nå ut? Del 1 av 6.

Ämnesord:
Entreprenörer, Entreprenörskap, Företagande, Företagsekonomi, Företagsformer, Företagsledning, Företagsorganisation
Produktionsår
2012
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Gymnasieskola
Skolämne:
Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Liknande program