series

Idéfabriken

• Gymnasieskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Detta program finns tillgängligt under UR Access!

Läs mer om UR Access och hur du tar del av programmet

Kunden

Om programmet

Dag två. De unga entreprenörerna ska presentera sina affärsidéer för juryn. Donnie Lygonis, affärsutvecklare på KTH, dyker upp och coachar grupperna i kundanalys. Dagens uppgift för företagen är att bestämma vem som är deras kund. Deltagarna ger sig ut i verkligheten för att göra en kundundersökning. Det gula företaget kämpar fortfarande med samarbetssvårigheter medan deltagarna i det blå företaget är helt slutkörda efter nattens jobb. Det röda företaget, däremot, har fått upp farten och lyckas under kvällen och natten intervjua över hundra tilltänkta kunder. Del 2 av 6.

Ämnesord:
Affärsidéer, Entreprenörer, Entreprenörskap, Företagande, Företagsekonomi, Företagsformer, Företagsledning, Företagsorganisation, Kundkontakter
Produktionsår
2012
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Gymnasieskola
Skolämne:
Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Liknande program