series

Idéfabriken

• Gymnasieskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Kunden

Om programmet

Dag två. De unga entreprenörerna ska presentera sina affärsidéer för juryn. Donnie Lygonis, affärsutvecklare på KTH, dyker upp och coachar grupperna i kundanalys. Dagens uppgift för företagen är att bestämma vem som är deras kund. Deltagarna ger sig ut i verkligheten för att göra en kundundersökning. Det gula företaget kämpar fortfarande med samarbetssvårigheter medan deltagarna i det blå företaget är helt slutkörda efter nattens jobb. Det röda företaget, däremot, har fått upp farten och lyckas under kvällen och natten intervjua över hundra tilltänkta kunder. Del 2 av 6.

Ämnesord:
Affärsidéer, Entreprenörer, Entreprenörskap, Företagande, Företagsekonomi, Företagsformer, Företagsledning, Företagsorganisation, Kundkontakter
Produktionsår
2012
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Gymnasieskola
Skolämne:
Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Liknande program