Till huvudinnehåll
series

Idéfabriken

• Gymnasieskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Kunden

Dag två. De unga entreprenörerna ska presentera sina affärsidéer för juryn. Donnie Lygonis, affärsutvecklare på KTH, dyker upp och coachar grupperna i kundanalys. Dagens uppgift för företagen är att bestämma vem som är deras kund. Deltagarna ger sig ut i verkligheten för att göra en kundundersökning. Det gula företaget kämpar fortfarande med samarbetssvårigheter medan deltagarna i det blå företaget är helt slutkörda efter nattens jobb. Det röda företaget, däremot, har fått upp farten och lyckas under kvällen och natten intervjua över hundra tilltänkta kunder. Del 2 av 6.

Om programmet

Ämnesord:

Affärsidéer, Entreprenörer, Entreprenörskap, Företagande, Företagsekonomi, Företagsformer, Företagsledning, Företagsorganisation, Kundkontakter

Produktionsår:

2012

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Gymnasieskola

Skolämne:

Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Arbetsmaterial

Lärarhandledning

      Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

      Liknande program