series

Idéfabriken

• Gymnasieskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Detta program finns tillgängligt under UR Access!

Läs mer om UR Access och hur du tar del av programmet

Design

Om programmet

Dag tre. De unga entreprenörerna ger sig av till en av världens främsta designbyråer. Nu är det dags för deras affärsidéer att komma till liv. Med hjälp av designbyråns experter coachas grupperna i allt från användarvänlighet, miljöansvar, teknik, material, utseende till vad som är unikt med deras idéer. Målet med dagen är att ta fram en prototyp av deras produkter och tjänster. Både det röda och gula företaget får en tuff dag då designbyråns experter pekar på stora svagheter i deras affärsidéer. Det blå företaget har dock en bra dag och står snart i verkstaden för att fila på sin prototyp. Del 3 av 6.

Ämnesord:
Design, Entreprenörer, Entreprenörskap, Företagande, Företagsekonomi, Företagsformer, Företagsledning, Företagsorganisation
Produktionsår
2012
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Gymnasieskola
Skolämne:
Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Liknande program