series

Idéfabriken

• Gymnasieskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Detta program finns tillgängligt under UR Access!

Läs mer om UR Access och hur du tar del av programmet

Marknadsföring

Om programmet

Med vilket budskap ska de unga entreprenörerna övertyga kunderna om att deras produkt eller tjänst är värd att köpa? Kommunikationsexperten Pär Lager är coach och skickar ut grupperna på en tvåminuters färjeresa där de får öva sina kommunikationstalanger på de ovetande passagerna. Konkurrensen hårdnar och grupperna börjar snoka hos varandra för att kolla in hur det går för de andra. Del 5 av 6.

Ämnesord:
Entreprenörer, Entreprenörskap, Företagande, Företagsekonomi, Företagsformer, Företagsledning, Företagsorganisation, Marknadsföring
Produktionsår
2012
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Gymnasieskola
Skolämne:
Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Liknande program