Till huvudinnehåll
series

Idéfabriken

• Gymnasieskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Marknadsföring

Med vilket budskap ska de unga entreprenörerna övertyga kunderna om att deras produkt eller tjänst är värd att köpa? Kommunikationsexperten Pär Lager är coach och skickar ut grupperna på en tvåminuters färjeresa där de får öva sina kommunikationstalanger på de ovetande passagerna. Konkurrensen hårdnar och grupperna börjar snoka hos varandra för att kolla in hur det går för de andra. Del 5 av 6.

Om programmet

Ämnesord:

Entreprenörer, Entreprenörskap, Företagande, Företagsekonomi, Företagsformer, Företagsledning, Företagsorganisation, Marknadsföring

Produktionsår:

2012

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Gymnasieskola

Skolämne:

Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Arbetsmaterial

Lärarhandledning

      Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

      Liknande program