series

Idéfabriken

• Gymnasieskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Om programmet

Nu är det dags för de unga entreprenörerna att få alla delar på plats. Juryn förväntar sig en färdig affärsplan. För att låta övertygande och proffsiga vid slutpresentationen får grupperna hjälp från Berghs School of Communication. Nu gäller det att vässa argumenten för att vinna juryns röst. Företagsgrupperna förbereder sig på olika sätt. Det blå förtaget får rådet att sjunga karaoke för att slappna av inför presentationen. Det gula som började om med en ny affärsidé för två dagar sedan har mycket att ta igen, men det Röda förtaget lyckas knyta till sig sin första kund och känner sig segervissa. Vem kommer att få möjligheten att starta Sveriges nästa succéföretag? Del 6 av 6.

Ämnesord:

Entreprenörer, Entreprenörskap, Företagande, Företagsekonomi, Företagsformer, Företagsledning, Företagsorganisation

Produktionsår:

2012

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska