

Marknadsföring och pr i motvind
Om programmet
Kosmetikatillverkaren Yardleys nya, sexigare image blev en katastrof. Gratis flygresor till de som köpte Hoovers dammsugare resulterade i miljardförluster och upprörda kunder. Sunny Delights hälsodryck blev först en succé men snart uppkom underliga rykten i media. All affärsverksamhet måste våga pröva okända vatten, menar entreprenören Richard Branson, men ibland blir det inte alls som man har tänkt sig. Vilka mekanismer är det som avgör om en idé blir en succé eller en katastrof? Ekonomijournalisten Evan Davis undersöker några av affärsvärldens aktörer där marknadsföring och pr kämpat i motvind på en tuff marknad.
- Ämnesord:
- Företagsekonomi, Marknadsföring, PR
- Produktionsår
- 2011
- Talat språk
- Engelska
- Undertexter
- Svenska
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Allmänbildande
- Ämne:
- Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial