Till huvudinnehåll
series

Mardrömmar i affärsvärlden

• Allmänbildande

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Design utan framtid

Om programmet

Ekonomijournalisten Evan Davis undersöker några stora varumärkens felbedömningar. Vi får veta mer om hur världens främsta varumärke hamnade i blåsväder med ny Coca Cola, Unilevers kraftfulla tvättmedel som inte bara tvättade rent utan också rev sönder kläder, bensintillsatsen Formula som orsakade motorhaveri och Polaroid som inte hängde med i den tekniska utvecklingen.

Ämnesord:
Marknadsföring, PR, Reklam, Varumärken
Produktionsår
2011
Talat språk
Engelska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Skolämne:
Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program