series

Mardrömmar i affärsvärlden

• Allmänbildande

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild
Programmet är ej tillgängligt på urplay.se

Design utan framtid

Om programmet

Ekonomijournalisten Evan Davis undersöker några stora varumärkens felbedömningar. Vi får veta mer om hur världens främsta varumärke hamnade i blåsväder med ny Coca Cola, Unilevers kraftfulla tvättmedel som inte bara tvättade rent utan också rev sönder kläder, bensintillsatsen Formula som orsakade motorhaveri och Polaroid som inte hängde med i den tekniska utvecklingen.

Ämnesord:
Marknadsföring, PR, Reklam, Varumärken
Produktionsår
2011
Talat språk
Engelska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Skolämne:
Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program