

Katastrofala beslut
Om programmet
Chokladföretaget Cadbury råkade in i en medial storm om barnfetma, ansedda Royal Bank of Scotland hamnade på ruinens brant och det svenska pionjärföretaget Boo.com lyckades inte förverkliga sin dröm om global näthandel. I företagsvärldens styrelserum tas stora risker i kampen om kunder och marknadsandelar och ibland blir det inte som man tänkt sig. Ekonomijournalisten Evan Davis undersöker några av affärsvärldens mest flagranta misstag från 1970 fram till i dag.
- Ämnesord:
- Företagsekonomi, Marknadsföring, PR
- Produktionsår
- 2011
- Talat språk
- Engelska
- Undertexter
- Svenska
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Allmänbildande
- Ämne:
- Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial