series

UR Samtiden - Mediedagarna i Göteborg 2012

• Högskola

• Information och media, Massmedier

Programbild
Programmet är ej tillgängligt på urplay.se

Musikbranschens utmaning

Om programmet

Vi kan börja med att avliva en myt om musikbranschens kris. Det säger journalisten Jan Gradvall i ett samtal med Mark Dennis, vd Sony music; Stefan Blom, vd EMI; Per Sundin, vd Universal; Sung-Kyu Choi, ansvarig för skivbolagsrelationer på Spotify och Fredrik Nyström, sverigechef för Aspiro music/Wimp. De diskuterar varför musikbranschen i Sverige har klarat sig bättre än i de flesta andra länder och hur de nya förutsättningarna ser ut. Vi har genomgått en distributionsrevolution, säger Per Sundin, det är nu det spännande börjar. Inspelat på Svenska mässan i Göteborg i mars 2012. Arrangör: Mediedagarna MEG.

Ämnesord:
Musik, Musikbranschen, Musikhistoria, Sverige
Produktionsår
2012
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Musik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program