series

UR Samtiden - Den digitala klyftan

• Högskola

• Information och media, Internet och digitala medier

Programbild
Programmet är ej tillgängligt på urplay.se

Skolan och samhället

Om programmet

Kan man använda dataspel till inlärning? Hur kan samhället hjälpa till att få fram goda förebilder på nätet? Detta är några av frågeställningarna i ett samtal mellan Joe Cullen, chef för Arcola research; Göran Lange, projektledare för Digitala rummet och Jari Linikko, universitetslärare i specialpedagogik vid Stockholms universitet. Inspelat på Stockholms dramatiska högskola den 21 mars 2012. Moderator: Ulrika Drougge. Arrangör: Stockholms universitet.

Ämnesord:
Datorspel, Datorstödd undervisning, Digitala klyftan, Inlärning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning, Undervisningsmateriel
Produktionsår
2012
Talat språk
Engelska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Pedagogiska frågor, IT, medier och digital kompetens

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program