Till huvudinnehåll
series

Skolministeriet

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor

Skolans bristande stöd

Skolans bristande stöd

Barn med bokstavsdiagnoser får inte det stöd de ska ha, trots att lagen har skärpts. Det visar Skolministeriet och Kalibers gemensamma undersökning. Det är fortfarande vanligt att barn med neuropsykiatriska funktionshinder lämnas utanför i skolan, men vad gör man åt problemet? Vår enkätundersökning visar att 70 procent av de 133 skolpsykologerna som svarat anser att barn med neuropsykiatriska funktionshinder inte får en lika bra utbildning som barnen utan handikapp. Kevin som går i sexan i Göteborg är en av alla som haft stora problem med skolans dåliga stöd.

Om programmet

Ämnesord:

Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, Elever med särskilda behov, Personer med psykisk funktionsnedsättning, Undervisning, Utbildning

Produktionsår:

2012

Talat språk:

Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Pedagogiska frågor, Skola och samhälle, Specialpedagogik

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program