Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Språkforum 2012

• Högskola

• Svenska

Programbild
Programmet är ej tillgängligt på urplay.se

Historieberättande, retorik och säljande språk

För att lära sig allt om copywriting började Mattias Åkerberg med att starta en blogg om dagens ord. Bloggen bidrog till att han blev copywriter och vågade säga upp sig och starta eget. En copywriter är den på reklambyrån som ansvarar för texten i reklamen, något som kan liknas vid att formulera en berättelse i mikroformat. Detta kräver en rad retoriska grepp. Mattias Åkerberg talar här om vad som krävs av en copywriter för att lyckas, samt om hur man säljer utan att ljuga. Inspelat den 23 maj på Rival i Stockholm. Moderator: Patrik Hadenius, chefredaktör. Arrangör: Språktidningen.

Om programmet

Ämnesord:

PR, Reklam, Reklamtexter

Produktionsår:

2012

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Högskola

Skolämne:

Information och media, Svenska, Skrivande

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program