series

UR Samtiden - Språkforum 2012

• Högskola

• Svenska

Programbild

Historieberättande, retorik och säljande språk

Om programmet

För att lära sig allt om copywriting började Mattias Åkerberg med att starta en blogg om dagens ord. Bloggen bidrog till att han blev copywriter och vågade säga upp sig och starta eget. En copywriter är den på reklambyrån som ansvarar för texten i reklamen, något som kan liknas vid att formulera en berättelse i mikroformat. Detta kräver en rad retoriska grepp. Mattias Åkerberg talar här om vad som krävs av en copywriter för att lyckas, samt om hur man säljer utan att ljuga. Inspelat den 23 maj på Rival i Stockholm. Moderator: Patrik Hadenius, chefredaktör. Arrangör: Språktidningen.

Ämnesord:
PR, Reklam, Reklamtexter
Produktionsår
2012
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Information och media, Svenska, Skrivande

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program