
Jag låtsas som inget
Avsnitt 1 · 28 min · Ska dyslektikern Johanna Gustafssons skoltid behöva vara en lång kamp?
Artonåriga Johanna Gustafsson har kämpat sig igenom skolan och går nu sista terminen på gymnasiets samhällsvetenskapliga linje. Johannas dyslexi upptäcktes inte förrän hon gick i åttan och när hon kom till gymnasiet hade hon så dåliga grundkunskaper att hon själv inte förstod hur hon skulle kunna få till ett fullgott arbete. Tillsammans med Niklas Hyland följer vi Johanna under hennes sista termin och i kampen mot och med bokstäverna. Dessutom ger en rad forskare råd och tips till dyslektiker och deras lärare. Hur bra pedagogik är det egentligen att låta elever läsa i tjugo minuter och skriva svar på instuderingsfrågor? Del 2 av 2.
Dyslektiker, Dyslexi, Elever med särskilda behov, Läs- och skrivsvårigheter, Undervisning
2012
30 juni 2021
Lärarfortbildning
Pedagogiska frågor, Specialpedagogik
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud