Till huvudinnehåll
series

Tänk till med Ison, Emilia & Tiffany

• Gymnasieskola

• Samhällskunskap

Programbild

Detta program finns tillgängligt under UR Access!

Läs mer om UR Access och hur du tar del av programmet

Lisa Tellbe, dag 2

Lisa Tellbe får ofta förfrågningar från företag om att göra reklam på sin blogg. Hur tänker hon kring marknadsföring av produkter? Kan man lita på vad bloggare skriver? Lisa ringer till en konsumentvägledare för att ta reda på vilka regler som egentligen gäller för reklam i bloggar. De sidor vi besöker på internet samlar information om nästan allt vi gör. Uppgifterna säljs också vidare till företag som vill rikta anpassad reklam till oss.

Om programmet

Ämnesord:

Företagsekonomi, Marknadsföring, Marknadsföring via Internet

Produktionsår:

2014

Talat språk:

Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Gymnasieskola

Skolämne:

Information och media, Informationssökning och källkritik, Internet och digitala medier, Samhällskunskap

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program