series

Tänk till med Ison, Emilia & Tiffany

• Gymnasieskola

• Samhällskunskap

Programbild

Lisa Tellbe, dag 2

Om programmet

Lisa Tellbe får ofta förfrågningar från företag om att göra reklam på sin blogg. Hur tänker hon kring marknadsföring av produkter? Kan man lita på vad bloggare skriver? Lisa ringer till en konsumentvägledare för att ta reda på vilka regler som egentligen gäller för reklam i bloggar. De sidor vi besöker på internet samlar information om nästan allt vi gör. Uppgifterna säljs också vidare till företag som vill rikta anpassad reklam till oss.

Ämnesord:
Företagsekonomi, Marknadsföring, Marknadsföring via Internet
Produktionsår
2014
Talat språk
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Gymnasieskola
Skolämne:
Information och media, Informationssökning och källkritik, Internet och digitala medier, Samhällskunskap

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med program och pedagogiskt materialLänken öppnas i ny flik

Liknande program