


Lärande för hållbar utveckling påverkar PISA-resultaten
Anders Jidesjö är fil.dr i naturvetenskapernas och teknikens didaktik vid Linköpings universitet. Han undersöker ungdomars intresse för naturvetenskap och teknik i världen. Här redovisar han några nyckelresultat som säger något om hur skolan kan göras till en mer relevant plats för kunskap. Inspelat den 7 november 2014 på Rival i Stockholm. Arrangörer: Naturskyddsföreningen och Sveriges Skolledarförbund.
Om programmet
Ämnesord:
Naturvetenskapsundervisning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Skolutveckling, Teknikundervisning, Undervisning, Undervisning i naturvetenskapliga ämnen, Undervisning i tekniska ämnen
Produktionsår:
2014
Pedagogiskt syfte
Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor
Arbetsmaterial
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud