Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Begåvning - tillgång eller belastning?

Inspelat den 11 december 2014 i Radiohuset i Stockholm.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Psykologi och filosofi, Psykologi

Programbild

Olika men lika inför skollagen

Ingrid Wissting är specialpedagog och Ansa Messner är lärare i svenska och engelska på Igelbodaskolan i Nacka. De berättar om hur de arbetar med att upptäcka och ta hand om särbegåvade elever i skolan. De visar på skillnaderna mellan särbegåvade och högpresterande elever, något de märkt att många lärare tror hänger samman. Egna iakttagelser och erfarenheter blandas med konkreta tips. Inspelat den 11 december 2014 i Radiohuset i Stockholm. Arrangör: Mensa Sverige.

Om programmet

Ämnesord:

Begåvade barn, Begåvade personer, Begåvningsdifferentiering, Differentieringsproblem, Pedagogik, Pedagogisk psykologi, Skolan, Undervisning

Produktionsår:

2015

Tillgänglig till:

30 juni 2022

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska

  • Medverkande :

    Ingrid Wissting

  • Medverkande:

    Ansa Messner

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Pedagogiska frågor

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program