
Kallad dum tills man tror på det
22 min · Hör om Ken Engströms resa från särskola till dubbla högskoleexamina.
Ingrid Wissting är specialpedagog och Ansa Messner är lärare i svenska och engelska på Igelbodaskolan i Nacka. De berättar om hur de arbetar med att upptäcka och ta hand om särbegåvade elever i skolan. De visar på skillnaderna mellan särbegåvade och högpresterande elever, något de märkt att många lärare tror hänger samman. Egna iakttagelser och erfarenheter blandas med konkreta tips. Inspelat den 11 december 2014 i Radiohuset i Stockholm. Arrangör: Mensa Sverige.
Begåvade barn, Begåvade personer, Begåvningsdifferentiering, Differentieringsproblem, Pedagogik, Pedagogisk psykologi, Skolan, Undervisning
2015
30 juni 2023
Lärarfortbildning
Pedagogiska frågor
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud