series

UR Samtiden - Begåvning - tillgång eller belastning?

Inspelat den 11 december 2014 i Radiohuset i Stockholm.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Psykologi

Programbild

Olika men lika inför skollagen

Om programmet

Ingrid Wissting är specialpedagog och Ansa Messner är lärare i svenska och engelska på Igelbodaskolan i Nacka. De berättar om hur de arbetar med att upptäcka och ta hand om särbegåvade elever i skolan. De visar på skillnaderna mellan särbegåvade och högpresterande elever, något de märkt att många lärare tror hänger samman. Egna iakttagelser och erfarenheter blandas med konkreta tips. Inspelat den 11 december 2014 i Radiohuset i Stockholm. Arrangör: Mensa Sverige.

Ämnesord:
Begåvade barn, Begåvade personer, Begåvningsdifferentiering, Differentieringsproblem, Pedagogik, Pedagogisk psykologi, Skolan, Undervisning
Produktionsår
2015
Tillgänglig till
30 juni 2023
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Medverkande
Ingrid Wissting, Ansa Messner
Ladda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program