Till huvudinnehåll
series

Didaktorn

Samtal med personer i eller utanför det pedagogiska fältet.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor

Att veta vad man gör

Att veta vad man gör

Hur du använder teknik i klassrummet påverkar hur mycket dina elever lär sig, det visar forskning av professor Åke Grönlund och docent Annika Agélii Genlott vid Örebro universitet. De har tillsammans tagit fram en ny modell för läs- och skrivträning som nu ska spridas på nationell nivå. Här berättar de om arbetet, resultatet och erfarenheterna. Och vilka saker du ska tänka på om du planerar att använda mer teknik i undervisningen.






































































































Om programmet

Ämnesord:

Datorstödd undervisning, Läsinlärning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Skrivinlärning, Undervisning, Undervisningsmateriel

Produktionsår:

2016

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenska

  • Programledare:

    Natanael Derwinger

  • Medverkande:

    Åke Grönlund, Annika Agélii Genlott

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Pedagogiska frågor, IT, medier och digital kompetens

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program