Till huvudinnehåll
series

Didaktorn

Samtal med personer i eller utanför det pedagogiska fältet.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor

Programbild

Läsflow

En dag gav läraren Therese Linnér sina elever ett läsuppdrag i läxa. De skulle försöka komma in i läsflow; att läsa så länge att tid och rum försvinner. "Lässtrategier i all ära men de ger inte alla dimensioner av läsning och missar många delar jag tycker är viktiga att eleverna får med sig", säger Therese Linnér. Men hur gör man för att uppnå läsflow och hur förvaltas sedan den upplevelsen i klassrummet? Och hur ska du som lärare hantera de elever som inte lyckas komma in i flowet?






































































































Om programmet

Ämnesord:

Lästräning, Läsutveckling, Pedagogik, Pedagogisk psykologi, Undervisning

Produktionsår:

2016

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenska

  • Programledare:

    Natanael Derwinger

  • Medverkande:

    Therese Linnér

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Svenska, Läsning

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program