series

UR Samtiden - Spel och internet

Föreläsningar och samtal om datorspelande och spelkultur.

• Högskola

• Information och media, Internet och digitala medier

Programbild
Programmet är ej tillgängligt på urplay.se

Affärsmodeller för spelbranschen

Om programmet

Susana Meza Graham, operativ chef Paradox Interactive, har varit i spelbranschen i tolv år och sett hur snabbt utvecklingen har gått, bland annat genom förändringar i synen på hur man ska tjäna pengar på spel. Här berättar hon om affärsmodellen för en ständigt växande miljardindustri. Vilka spel är lönsamma? Hur prissätter man globalt? Alla vill inte betala för spel, så hur tjänar man pengar då? Inspelat den 16 juni 2016 på Tekniska museet, Stockholm. Arrangör: Tekniska museet.

Ämnesord:
Datorspel, Onlinespel, Spel, Spelutveckling
Produktionsår
2016
Talat språk
Engelska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Susana Meza Graham

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Information och media, Internet och digitala medier

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program