Till huvudinnehåll
series

Programmera mera - teckenspråk

Barn deltar i utmaningar som har med programmering att göra.

• Grundskola F-3

• Information och media, Teckenspråk, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Programbild

Maskinkod

Om programmet

Vi lär oss grunden bakom programmering och tankearbetet som krävs. Första utmaningen handlar om mönster. Deltagarna ska pärla varsitt halsband med samma mönster som färdiga armband. I den andra utmaningen ska deltagarna prova på datorns eget språk, maskinkod. I tredje och sista utmaningen ska deltagarna programmera en mänsklig robot att vattna en blomma genom att använda kodbrickor. Som slutfråga vill Gabriella veta vad en ASCII-tabell är för något.

Ämnesord:
Digital kompetens, Maskinspråk, Programmering
Produktionsår
2016
Tillgänglig till
30 juni 2023
Talat språk
Svenskt teckenspråk
Undertexter
Svenska
Programledare
Gabriella Della Morte Pålstam

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Skolämne:
Information och media, Teckenspråk, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Arbetsmaterial

Lärarhandledning

      Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

      Liknande program