


Behov av motivation oavsett nivå
Ska lärare prioritera elever som riskerar att bli underkända framför elever som kommer bli godkända? Jon är en elev med bra betyg men gör inte sina läxor och känner att han mest "sitter av" lektionstiden. Läraren Fredrik ser Jons situation och anstränger sig för att Jon ska känna arbetslust och engagera sig i skolan. Hur ska man göra för att motivera alla elever, oavsett vilken nivå de ligger på?
Finns även Utan tolkning
Om programmet
Ämnesord:
Lärare och elever, Pedagogik, Pedagogisk psykologi, Skolan, Skolpersonal, Skolsociala åtgärder, Studiemotivation, Undervisning
Produktionsår:
2016
Tillgänglig till:
30 juni 2022
Pedagogiskt syfte
Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor
Arbetsmaterial
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud