Till huvudinnehåll
series

Didaktorn

Samtal med personer i eller utanför det pedagogiska fältet.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor

Gamification för elever med NPF

Gamification för elever med NPF

Om programmet

Gamification är ett strålande sätt att anpassa lektioner och feedback så att det passar elever med NPF-diagnoser. Det menar Adam Palmquist, IKT-pedagog på Karlaskolan i Göteborg, en del av Magelungenkoncernen som har flera skolor med inriktning mot just elever i behov av särskilt stöd. Här delar Adam Palmquist med sig av sina erfarenheter och tankar kring att använda sig av gameification, eller spelifiering som det också kallas. Han ger konkreta och praktiska exempel på hur det går att använda sig av det i sin undervisning.

Ämnesord:
Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, Datorspel, Elever med särskilda behov, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning, Undervisningsmateriel
Produktionsår:
2017
Tillgänglig till:
30 juni 2023
Talat språk:
Svenska
Programledare:
Natanael Derwinger
Medverkande:
Adam Palmquist
Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Specialpedagogik

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program