
Vad är det som hindrar?
28 min · Barnet och orden - om språk i förskolan · Om olika typer av språkstörningar och språkförsening.
Språkförståelse är kärnan i allt lärande som sker i ett klassrum, säger Julie Dockrell som är professor vid London University Collage. Förmågan till språk och kommunikation är den vanligaste funktionsnedsättningen hos barn i skolåldern i Storbritannien - och troligtvis det minst uppmärksammade. Julie Dockrell berättar att det har blivit hennes mission att skapa en länk mellan den pedagogiska forskning och praktiken i klassrummet. Inspelat den 15 mars på Aula Magna, Stockholms universitet. Arrangör: Specialpedagogiska institutionen på Stockholms universitet.
Elever med särskilda behov, Pedagogisk forskning , Specialundervisning , Språkinlärning, Språkstörningar, Undervisning
2017
Lärarfortbildning
Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Utbildningsvetenskaplig forskning
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud