Till huvudinnehåll
series

NPF-podden

Om frågor som rör barn med neuropsykiatriska diagnoser.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Hur blir alla en del av klassen?

Hur ska skolan göra för att elever som behöver sitta ensamma med sitt skolarbete ändå blir en del av klassen och den sociala gemenskapen? Vilka krav kan man ställa i sociala sammanhang? Det pratar logoped Ulrika Aspeflo och psykolog Bo Hejlskov Elvén om.
































30

juni

Bemöta en elev i affekt

Kommande avsnitt


30

juni

Svårt att vara flexibel

Kommande avsnitt


30

juni

Vikten av rutiner

Kommande avsnitt


30

juni

Syskon hamnar i skymundan

Kommande avsnitt


30

juni

Tonåring som vill bestämma själv

Kommande avsnitt


30

juni

Sonen accepterar inte nya sambon

Kommande avsnitt


30

juni

Värderande ord stämplar elever

Kommande avsnitt


Om programmet

Ämnesord:

Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, Elever med särskilda behov, Personer med funktionsnedsättning, Samhällsvetenskap, Skolan, Sociala frågor, Undervisning

Produktionsår:

2017

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenska

  • Medverkande:

    Bo Hejlskov Elvén, Ulrika Aspeflo

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Pedagogiska frågor, Sociala relationer, Specialpedagogik, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program