Till huvudinnehåll
series

Språket i ämnet

Om språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Pedagogiska riktningar

Programbild

Stort stoff - många förmågor

Ett sätt att arbeta språkutvecklande är synliggöra sambandsord i texter och att ge eleverna mer taltid än lärarna. Det menar SO-läraren Michael Öhlin. På Ronnaskolan i Södertälje, som har tvålärarsystem, samarbetar Michael Öhlin i årskurs nio både med SO-läraren Andreas Cederlöf och studiehandledaren Alham Lali i arabiska. På dagens lektion i källkritik använder lärarna sig bland annat av s.k. begreppskort.

Om programmet

Ämnesord:

Källkritik, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning

Produktionsår:

2017

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska

  • Medverkande:

    Andreas Cederlöf, Alham Lali, Michael Öhlin

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Information och media, Informationssökning och källkritik, Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Samhällskunskap

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program