
Utbildningsministerns öppningstal
21 min · Utbildningsminister Gustav Fridolin om arbetet för en jämlik skola.
Nåkkve Balldin, socionom och utbildare, föreläser om tekniker för att kartlägga och förstå affektpåslag och känsloreaktioner. Personer med kognitiva och affektiva funktionsskillnader uppvisar ofta ett relationsutmanande beteende. Om omgivningen inte har förståelse för orsakerna bakom deras beteende och kunskap om hur detta påverkar samspel samt verktyg för att bemöta riskerar det att leda till att personer med relationsutmanande beteende exkluderas. Hur ska vi bemöta elever i hög affekt och stress? Moderator: Sven Bölte. Inspelat den 31 oktober 2017 på Karolinska institutet, Stockholm. Arrangör: KIND, Karolinska institutet. Del 2 av 2.
Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, Elever med särskilda behov, Undervisning
2017
30 juni 2022
Lärarfortbildning
Pedagogiska frågor, Specialpedagogik
Det här programmet har inget arbetsmaterial