
Den kinesiska muren
29 min · Bildningsbyrån - Kina
Hur ska mediecheferna möta branschens utmaningar? Urholkade annonsintäkter, bantade redaktioner och "alternativa medier" har blivit en del av den mediala samtiden. Är kommersiella jättar som Google beredda att ta ett socialt ansvar för demokrati och journalistik? För första gången är Google med i en panel. Medverkande: Cilla Benkö, vd Sveriges Radio, Madhav Chinnappa, Head of strategic relations, news & publishers Google, Tomas Franzén, vd Bonnier AB, Raoul Grünthal, vd Schibsted, Galina Esther Shubina, dataanalytiker och grundare Gradient Descent, och Hanna Stjärne, vd SVT. Moderator: Malin Ekman. Inspelat på Svenska mässan i Göteborg den 27 september 2017. Arrangör: Meg - Mediedagarna i Göteborg.
Google (företag), Journalistik, Masskommunikation, Massmedia
2017
Högskola
Information och media, Massmedia
Det här programmet har inget arbetsmaterial