Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Mediedagarna i Göteborg 2017

Föreläsningar och samtal från Meg 2017.

• Högskola

• Information och media, Massmedia

Programbild

Detta program finns tillgängligt under UR Access!

Läs mer om UR Access och hur du tar del av programmet

Dold reklam till barn

Native advertising - webbannonser som ser ut som redaktionellt innehåll - framställs ibland som räddningen när traditionella affärsmodeller krackelerar. Men hur förhåller sig företeelsen till befintliga lagar och regler? Medverkande i panelsamtalet: Martin Arvebro, Partner Manager United Screens, Carolina Martinez, Lunds universitet, Gustav Martner, medgrundare Digital Reliance, och Elisabeth Trotzig, Reklamombudsman. Moderatorer: Ingela Wadbring, Nordicom, och Ulf Dalquist, Statens medieråd. Inspelat på Svenska mässan i Göteborg den 27 september 2017. Arrangör: Meg - Mediedagarna i Göteborg.

Om programmet

Ämnesord:

Barn och reklam, Masskommunikation, Massmedia, PR, Reklam

Produktionsår:

2017

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska

  • Moderator:

    Ulf Dahlquist, Ingela Wadbring

  • Medverkande:

    Martin Arvebro, Carolina Martinez, Elizabeth Trotzig, Gustav Martner