Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Nordens nyanlända barn och unga

Om mottagande och inkludering av nyanlända barn och unga.

• Högskola

• Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Inkluderande av nyanlända elever

Vad bör lärare göra för att nyanlända elever ska känna sig inkluderade? Hildegunn Fandrem, professor i pedagogik vid Læringsmiljøsenteret i Stavanger berättar om olika strategier för anpassning till ny kultur och vad lärarna kan göra för att de nyanlända ska känna sig inkluderade. Inspelat den 7 december 2017 på Nordatlantens Brygge i Köpenhamn. Arrangör: Nordens välfärdscenter.

Om programmet

Ämnesord:

Inkluderande utbildning, Invandrarelever, Norge, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Skolan, Undervisning

Produktionsår:

2017

Tillgänglig till:

1 juli 2023

Talat språk:

Norska

Undertexter:

Svenska

  • Föreläsare:

    Hildegunn Fandrem

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Högskola

Skolämne:

Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Lärarroll och ledarskap, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program