series

UR Samtiden - Skolforum 2017

Föreläsningar om den senaste forskningen kring pedagogik och didaktik.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor

Programbild

Nyanlända i klassrummet

Om programmet

Elevens drömmar, kunskaper och erfarenheter är ofta dolda för oss när vi inte kan kommunicera med henne eller honom. Hur kan vi genom ett öppet och inkluderande förhållningssätt arbeta effektivt och se alla nyanlända elever som resurser i klassrummet? Vad säger forskningen om hur nyanlända lär sig språk och hur bör det påverka undervisningen? Camilla Jönsson, förstelärare på introduktionsprogrammet på Hässleholms gymnasium, föreläser. Inspelat på Skolforum, Stockholmsmässan den 30 oktober 2017. Arrangör: Skolforum.

Ämnesord:
Inkluderande utbildning, Invandrarelever, Invandrarundervisning, Skolan, Undervisning
Produktionsår
2017
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Camilla Jönsson

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Lärarroll och ledarskap

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

1

juli

Empatisk nyfikenhet

Kommande avsnitt

1

juli

Textsamtal och bildpromenader

Kommande avsnitt

1

juli

Hjärnkunskap för en likvärdig skola

Kommande avsnitt

1

juli

Läraren och den stökiga eleven

Kommande avsnitt

1

juli

Grejen med grammatik

Kommande avsnitt

1

juli

Efter diagnosen

Kommande avsnitt

1

juli

NPF-säkrad skola

Kommande avsnitt

1

juli

Hjärna i förskolan

Kommande avsnitt

1

juli

Makerspace i skolan

Kommande avsnitt

1

juli

Aktiv läskraft

Kommande avsnitt

1

juli

Entreprenöriellt lärande i fritidshem

Kommande avsnitt

Liknande program