series

UR Samtiden - Skolforum 2017

Föreläsningar om den senaste forskningen kring pedagogik och didaktik.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor

Programbild

Efter diagnosen

Om programmet

Vi får ofta höra att individuella anpassningar krävs för elever med funktionsvariationer men får sällan veta hur det ska gå till. Mängden elever som får diagnoser som dyslexi, autism, språkstörning och adhd ökar. Men en utredning som leder till diagnos är bara ett första steg, avsett att peka ut en riktning. Logopeden Anna-Karin Arnald reder ut begreppen träning, anpassningar, hjälpmedel och särskilt stöd. Utifrån den senaste forskningen ger hon handfasta tips. Inspelat på Skolforum, Stockholmsmässan den 31 oktober 2017. Arrangör: Skolforum.

Ämnesord:
Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, Elever med särskilda behov, Pedagogisk metodik, Undervisning
Produktionsår
2017
Tillgänglig till
30 juni 2025
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Anna-Karin Arnald
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Specialpedagogik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

1

juli

Empatisk nyfikenhet

Kommande avsnitt

1

juli

Textsamtal och bildpromenader

Kommande avsnitt

1

juli

Hjärnkunskap för en likvärdig skola

Kommande avsnitt

1

juli

Läraren och den stökiga eleven

Kommande avsnitt

1

juli

Grejen med grammatik

Kommande avsnitt

1

juli

Efter diagnosen

Kommande avsnitt

1

juli

NPF-säkrad skola

Kommande avsnitt

1

juli

Hjärna i förskolan

Kommande avsnitt

1

juli

Makerspace i skolan

Kommande avsnitt

1

juli

Aktiv läskraft

Kommande avsnitt

1

juli

Entreprenöriellt lärande i fritidshem

Kommande avsnitt

Liknande program