Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Matematikbiennalen 2018

Föreläsningar om matematikens framtid.

• Lärarfortbildning

• Matematik, Pedagogiska frågor

Programbild

Att få veta eller upptäcka

Mathias Norqvist berättar om sin forskning inom matematikdidaktik vid Umeå universitet. Han har studerat elevers sätt att tänka när de löser matematiska problem. Resultaten visar att de elever som kom på egna lösningar på problem lärde sig mer än de elever som arbetade med traditionella sätt att lösa matematiska uppgifter i läroböcker. Inspelat på Karlstads universitet den 25-26 januari 2018. Arrangör: Karlstads universitet.

Om programmet

Ämnesord:

Didaktik, Matematik, Matematikundervisning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning

Produktionsår:

2018

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska

  • Föreläsare:

    Mathias Nordqvist

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Matematik, Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Utbildningsvetenskaplig forskning

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program