


Schemabrytande aktiviteter
Hur kan man göra för att det ska fungera så bra som möjligt för eleverna, när det är dags för en skoldag som inte ser ut som vanligt? Till exempel vid utflykter och friluftsdagar. Hur får man med eleverna på banan? Hur minimerar man risken för utbrott? Logoped Ulrika Aspeflo och psykolog Bo Hejlskov Elvén ger råd och tips till en pedagog som arbetar med en grupp elever med särskilda behov.
Om programmet
Ämnesord:
Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, Barnpsykologi, Elever med särskilda behov, Personer med psykisk funktionsnedsättning, Psykologi, Skolan, Undervisning, Utvecklingspsykologi
Produktionsår:
2018
Tillgänglig till:
30 juni 2023
Pedagogiskt syfte
Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Psykologi och filosofi, Psykologi, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper
Arbetsmaterial
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud