Till huvudinnehåll
series

NPF-podden

Om frågor som rör barn med neuropsykiatriska diagnoser.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Schemabrytande aktiviteter

Hur kan man göra för att det ska fungera så bra som möjligt för eleverna, när det är dags för en skoldag som inte ser ut som vanligt? Till exempel vid utflykter och friluftsdagar. Hur får man med eleverna på banan? Hur minimerar man risken för utbrott? Logoped Ulrika Aspeflo och psykolog Bo Hejlskov Elvén ger råd och tips till en pedagog som arbetar med en grupp elever med särskilda behov.
































30

juni

Bemöta en elev i affekt

Kommande avsnitt


30

juni

Svårt att vara flexibel

Kommande avsnitt


30

juni

Vikten av rutiner

Kommande avsnitt


30

juni

Syskon hamnar i skymundan

Kommande avsnitt


30

juni

Tonåring som vill bestämma själv

Kommande avsnitt


30

juni

Sonen accepterar inte nya sambon

Kommande avsnitt


30

juni

Värderande ord stämplar elever

Kommande avsnitt


Om programmet

Ämnesord:

Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, Barnpsykologi, Elever med särskilda behov, Personer med psykisk funktionsnedsättning, Psykologi, Skolan, Undervisning, Utvecklingspsykologi

Produktionsår:

2018

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenska

  • Medverkande:

    Bo Hejlskov Elvén, Ulrika Aspeflo

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Psykologi och filosofi, Psykologi, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program