


Helklass, ensam eller mitt emellan?
En pojke sitter själv och får undervisning i ett rum i skolan, men han vill gärna vara med de andra i klassen. Dessutom måste en förälder alltid vara med i skolan för att sonen ska känna sig trygg. Situationen är ohållbar, men kanske finns det lösningar som de inte tänkt på? Logoped Ulrika Aspeflo och psykolog Bo Hejlskov Elvén lyssnar och ger råd.
Om programmet
Ämnesord:
Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, Elever med särskilda behov, Skolan, Specialundervisning, Undervisning
Produktionsår:
2018
Tillgänglig till:
30 juni 2023
Pedagogiskt syfte
Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Psykologi och filosofi, Psykologi
Arbetsmaterial
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud