Till huvudinnehåll
series

NPF-podden

Om frågor som rör barn med neuropsykiatriska diagnoser.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Helklass, ensam eller mitt emellan?

En pojke sitter själv och får undervisning i ett rum i skolan, men han vill gärna vara med de andra i klassen. Dessutom måste en förälder alltid vara med i skolan för att sonen ska känna sig trygg. Situationen är ohållbar, men kanske finns det lösningar som de inte tänkt på? Logoped Ulrika Aspeflo och psykolog Bo Hejlskov Elvén lyssnar och ger råd.
































30

juni

Bemöta en elev i affekt

Kommande avsnitt


30

juni

Svårt att vara flexibel

Kommande avsnitt


30

juni

Vikten av rutiner

Kommande avsnitt


30

juni

Syskon hamnar i skymundan

Kommande avsnitt


30

juni

Tonåring som vill bestämma själv

Kommande avsnitt


30

juni

Sonen accepterar inte nya sambon

Kommande avsnitt


30

juni

Värderande ord stämplar elever

Kommande avsnitt


Om programmet

Ämnesord:

Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, Elever med särskilda behov, Skolan, Specialundervisning, Undervisning

Produktionsår:

2018

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenska

  • Medverkande:

    Ulrika Aspeflo, Bo Hejlskov Elvén

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Psykologi och filosofi, Psykologi

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program