Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - From business to buttons 2018

Föreläsningar om hur designers kan skapa användarvänlighet.

• Högskola

• Information och media, Internet och digitala medier

Programmet är ej tillgängligt på urplay.se

Ett samtal om spelet "Journey"

Hur skapar man ett tv-spel utifrån en känsla? Och hur skapar man ett spel som vem som helst kan spela oavsett ålder och tidigare spelerfarenhet? Kellee Santiago, speldesigner och VR-producent, berättar om spelet "Journey" och varför hon skapade det. Inspelat på Cirkus i Stockholm den 15 maj 2018. Arrangör: Inuse.

Om programmet

Ämnesord:

IT, Informationsteknik, Spel, TV-spel, Virtuell verklighet

Produktionsår:

2018

Talat språk:

Engelska

Undertexter:

Svenska

  • Moderator:

    David de Leon

  • Föreläsare:

    Kellee Santiago

Ladda ner programmet: