Till huvudinnehåll
series

NPF-podden

Om frågor som rör barn med neuropsykiatriska diagnoser.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild
Programmet kommer att vara tillgängligt fr.o.m den

30 juni 2022 kl 22:00

Värderande ord stämplar elever

En specialpedagog undrar hur hon ska få sina lärarkollegor att sluta använda värderande ord som "trött, lat, jobbig och krånglig" när de skriver eller talar om sina elever. Logoped Ulrika Aspeflo och psykolog Bo Hejlskov Elvén handleder på telefon.
































30

juni

Bemöta en elev i affekt

Kommande avsnitt


30

juni

Svårt att vara flexibel

Kommande avsnitt


30

juni

Vikten av rutiner

Kommande avsnitt


30

juni

Syskon hamnar i skymundan

Kommande avsnitt


30

juni

Tonåring som vill bestämma själv

Kommande avsnitt


30

juni

Sonen accepterar inte nya sambon

Kommande avsnitt


30

juni

Värderande ord stämplar elever

Kommande avsnitt


Om programmet

Ämnesord:

Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, Elever med särskilda behov, Lärare och elever, Lärarrollen, Skolan, Skolpersonal, Specialpedagoger, Undervisning

Produktionsår:

2018

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenska

  • Medverkande:

    Bo Hejlskov Elvén, Ulrika Aspeflo

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Pedagogiska frågor, Lärarroll och ledarskap, Specialpedagogik

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program