
Framtidens medier
17 min · UR Samtiden - Internetdagarna · Hur kommer radio och tv att se ut om tio år?
Kulturprofilen var länge anonym medan två programledare snabbt namngavs. I vissa medier pekades nöjes- och ledarskribenten ut med namn, i andra var han anonymiserad. Hur ska läsarna, lyssnarna och tittarna förstå vilka publicistiska beslut som ligger bakom? Förtroendet för etablerade medier sjunker - är det ett problem och vad ska vi i så fall göra åt det? Medverkande i samtalet: Ola Sigvardsson, Pressombudsman, Jonas Nordling, ordförande Journalistförbundet, Hanna Toll, kanalchef SR Göteborg, och Viveka Hansson, programdirektör TV4. Moderator: Patrik Hadenius. Inspelat den 27 september 2018 på Svenska mässan i Göteborg. Arrangör: Utgivarna, Föreningen Grävande Journalister och Journalistförbundet.
Etik, Filosofi, Masskommunikation, Massmedia, Pressetik
2018
Allmänbildande
Information och media, Massmedia
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud