
Framtidens medier
17 min · UR Samtiden - Internetdagarna · Hur kommer radio och tv att se ut om tio år?
De barn som växer upp nu är försökskaniner i ett nytt medielandskap. Många unga spenderar fem timmar om dagen på sociala medier - hur kommer detta att påverka deras utveckling och liv? Vad är riskerna med ett dopamindrivet samhälle, som triggas av snabba klick där vår tid och uppmärksamhet är råvaror alla slåss om? Om detta samtalar Anna Strömberg, Time Well Spent Sweden, Gustav Martner, Digital Reliance, Ylva Nestmark, Stendahls, och Lisa Höglund, Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän. Jessica Bjurström. Inspelat den 27 september 2018 på Svenska mässan i Göteborg. Arrangör: Time Well Spent Sweden, Digital Reliance, Sveriges kommunikationsbyråer, Stendahls och Länsförsäkringar.
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material