
Youtubekändis
53 min · Barnaministeriet dokumentär · Om att ha en egen Youtube-kanal.
De barn som växer upp nu är försökskaniner i ett nytt medielandskap. Många unga spenderar fem timmar om dagen på sociala medier - hur kommer detta att påverka deras utveckling och liv? Vad är riskerna med ett dopamindrivet samhälle, som triggas av snabba klick där vår tid och uppmärksamhet är råvaror alla slåss om? Om detta samtalar Anna Strömberg, Time Well Spent Sweden, Gustav Martner, Digital Reliance, Ylva Nestmark, Stendahls, och Lisa Höglund, Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän. Jessica Bjurström. Inspelat den 27 september 2018 på Svenska mässan i Göteborg. Arrangör: Time Well Spent Sweden, Digital Reliance, Sveriges kommunikationsbyråer, Stendahls och Länsförsäkringar.
IT, Informationsteknik, Masskommunikation, Massmedia, Sociala medier, Unga och internet
2018
Allmänbildande
Information och media, Internet och digitala medier, Massmedia
Det här programmet har inget arbetsmaterial