


Lärstilarnas uppgång och fall
Idén om lärstilar slog igenom i Sverige i slutet av 1990-talet. Enligt lärstilsteorin kan elever delas in i olika kategorier efter det sätt som de bäst lär sig på. En visuell elev lär sig bäst genom att se och läsa, medan en auditiv elev lär sig bäst genom att lyssna. Idag är idén om lärstilar utskälld och på skolor där man tidigare skyltat med lärstilspedagogik har spåren sopats bort. Hur går det till när en pedagogisk idé på kort tid får stort genomslag i skolan för att efter några år vara nästintill bortglömd?
Om programmet
Ämnesord:
Inlärning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning
Produktionsår:
2019
Tillgänglig till:
30 juni 2023
Pedagogiskt syfte
Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Didaktik och metod
Arbetsmaterial
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud