Till huvudinnehåll
series

Lärlabbet

Fortbildning för pedagoger. Tema: ny som lärare, samt didaktik.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor

Programbild

Ordning och arbetsro i klassrummet

Var tredje högstadieelev säger att de saknar studiero i skolan, och lärare lägger mycket tid på ordningsfrågor. Några pedagoger och experter visar här hur man kan jobba för att skapa arbetsro i klassrummet. Ai Chinh, som är i början av sin lärarbana, har deltagit i projektet Lärare som ledare. Via lärarcoachen Linda har hon fått verktyg och metoder för att skapa studiero för eleverna. Och från flera håll betonas vikten av tydlighet, såväl när det gäller instruktioner som förväntade prestationer och uppförande.

Om programmet

Ämnesord:

Lärarrollen, Pedagogik, Pedagogisk psykologi, Skolan, Skoldisciplin, Skolpersonal, Undervisning

Produktionsår:

2019

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska

  • Programledare:

    Jenny Reichwald

  • Medverkande:

    Ai Chinh Nguyen, Sara Bruun, João Lopes

Pedagogiskt syfte

Syftet är att inspirera och bidra till en bättre undervisning genom att ge konkreta och klassrumsnära tips, visa upp goda exempel grundade på beprövad erfarenhet samt att presentera forskning på vetenskaplig grund.

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Pedagogiska frågor, Lärarroll och ledarskap

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program