
Framtidens medier
17 min · UR Samtiden - Internetdagarna · Hur kommer radio och tv att se ut om tio år?
De senaste åren har lokaljournalistikens karta ritats om rejält. Stora koncerner, som Stampen och Mittmedia, har köpts upp. Dagens Nyheter öppnar en redaktion i Göteborg. Robotar har tagit över delar av bevakningen. Samtidigt fortsätter de lokala nyheterna vara Sveriges mest lästa journalistik, och både förtroendet och betalningsviljan ökar bland läsarna. Den perfekta stormen - eller det perfekta utgångsläget? Medverkande: Johan Hansson, vd Stampen Media, Mikael Nestius, affärschef Bonnier News, Nils Olauson, redaktionell chef NTM, och Jessica Wennberg, chefredaktör Västerbottens-Kuriren. Moderator: Linnéa Kihlström. Inspelat den 27 september 2019 på Svenska Mässan, Göteborg. Arrangör: TU - Medier i Sverige.
Journalistik, Masskommunikation, Massmedia
2019
Allmänbildande
Information och media, Massmedia
Det här programmet har inget arbetsmaterial