series

UR Samtiden - Sweden Game Conference

Föreläsningar från Sweden Game Conference.

• Högskola

• Information och media

Programbild

Utveckla spel, undvik deadlinestress

Om programmet

Att jobba övertid, inte ha tid att sova eller umgås med familj och vänner inför ett stort spelsläpp är inte så romantiskt, som det ofta beskrivs inom spelvärlden. Här berättar Karoline Forsberg, från Starstable, hur man jobbar med regelbundna produktsläpp utan att stressa ihjäl sig. Inspelat den 17 oktober 2019 i Arena Skövde. Arrangör: Sweden Game Arena som är ett samarbete mellan Högskolan i Skövde, Science Park Skövde och Skövde kommun.

Ämnesord:
Arbetsrelaterad stress, Datorspel, Onlinespel, Spel, Spelutveckling
Produktionsår
2019
Talat språk
Engelska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Karoline Forsberg

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Information och media

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program