Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Berättelser ur svensk näringslivshistoria

Föreläsningar och samtal om den svenska näringslivshistorien.

• Högskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Businessen bakom Vasaloppet

Utan sponsring inget Vasalopp. Redan det första Vasaloppet var beroende av sponsring och sedan dessa har samarbeten med företag varit en självklar del av loppets historia. Det kan gälla soppa, chokladbollar, tidtagning, nummerlappsreklam och namngivning av lopp. Karin Jansson Myhr, redaktör vid Centrum för näringslivshistoria, berättar vad som kännetecknar lyckad sponsring. Inspelat den 19 maj 2021 på Centrum för näringslivshistoria. Arrangör: Centrum för näringslivshistoria.


















Om programmet

Ämnesord:

Företagande, Historia, Idrott, Längdåkning, Näringsliv, PR, Reklam, Skidsport, Sponsring, Sport, Sverige, Vintersport

Produktionsår:

2021

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska

  • Föreläsare:

    Karin Jansson Myhr

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Högskola

Skolämne:

Idrott och hälsa, Rörelse och friluftsliv, Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program