
Bruzaholms bruk - en överlevare
17 min · Om ett traditionellt bruk som överlevt både goda och dåliga tider.
Utan sponsring inget Vasalopp. Redan det första Vasaloppet var beroende av sponsring och sedan dessa har samarbeten med företag varit en självklar del av loppets historia. Det kan gälla soppa, chokladbollar, tidtagning, nummerlappsreklam och namngivning av lopp. Karin Jansson Myhr, redaktör vid Centrum för näringslivshistoria, berättar vad som kännetecknar lyckad sponsring. Inspelat den 19 maj 2021 på Centrum för näringslivshistoria. Arrangör: Centrum för näringslivshistoria.
Företagande, Historia, Idrott, Längdåkning, Näringsliv, PR, Reklam, Skidsport, Sponsring, Sport, Sverige, Vintersport
2021
30 juni 2023
Högskola
Idrott och hälsa, Rörelse och friluftsliv, Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud