
UR Samtiden - Perspektiv på lättläst

Är det lätt att skriva lättläst?
En del av UR:s program är bara tillgängliga för lärare, pedagoger och elever. Logga in för att spela.
Om programmet
Vad är det som gör att en text blir lättläst? Tre författare samtalar om hur de tänker, vad de måste tänka på och, framför allt, vad de väljer bort när de skriver. Medverkande: Annelie Drewsen, lärare och författare, och Emma Frey-Skött, författare. Moderator är Andreas Palmaer. Inspelat den 21 oktober 2021 på Svenska barnboksinstitutet. Arrangör: Svenska barnboksinstitutet och Centre for Childhood Research in Literature, Language and Learning (CHILLL), Linnéuniversitetet.
- Ämnesord:
- Böcker, Författarskap, Kreativt skrivande, Litteraturestetik, Litteraturvetenskap, Lättläst, Pedagogik, Pedagogisk psykologi, Undervisning
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial